مكالمة غريبة

مكالمة غريبة 



رن تلفوني رقم مجهول رديت عليه الو ..... رد عليا صوت غريب
_ اقسم بالله العظيم لازم اعمل فيكي زي ما عملت فيه كريمه عزيز كمان خمس ايام
_ الو .. الو مين معايا انتا مين
الخط قطع مين ده ومين كريمه عزيز دي انا بجد مفزوعه من المكالمه دي مكنتش عارفه اعمل ايه خصوصا اني عايشه في
البيت لوحدي كل اللي عملته اني رنيت علي ريهام صحبتي عشان احكي ليها علي الي حصل
ريهام _ يا مريم دي اكيد معاكسه او واحد كان قاصد واحده تانيه انتي ايه عرفك يبنتي نامي
مريم_ لا مش متأكده ..مش مطمنه يا ريهام .
ريهام _ لا سيبك من الكلام ده مفيش حاجه هتحصل وبعد خمس ايام هسبتلك كده ..
_
الساعه 7 الصبح صحيت بدري دخلت المطبخ عشان اعمل حاجه اشربها وافتكرت اللي حصل امبارح  عملت فنجان قهوه ورحت علي ال لاب توب فتحت جوجل وكتبت .. كريمه عزيز وكانت المفاجأه الكبيره جدا !!
مقتل وتشريح  شابه في منتصف العمر تدعي كريمه عزيز في شقتها بعد اغتصابها ولم يتم العثور علي القاتل !!!؟؟
انا تصدمت ... فضلت باصه للخبر كأني قريته غلط .. لكن لا .. فعلا الخبر ده منشور علي كل المواقع من حوالي خمس ايام !!؟ مكنتش عارفه اعمل ايه مكنتش عارفه اتصرف ازاي .. مكنش فيه حل غير اني ابلغ الشرطه ... وفعلا روحت الاسم .وحكيت كل اللي حصل لضابط الشرطه
ضابط الشرطه يتكلم بي سخريه _ ههههه حضرتك شغاله ايه
مريم _ دكتورة اسنان
ضابط الشرطه _ طيب فيه دكتوره  تقول كلام زي ده ..وهي حتي معهاش دليل ملموس
مريم _ حضرتك انا قولتلك كل اللي حصل
ضابط الشرطه _ يا دكتوره فيه في اليوم اكتر من 100 واحد بيتعاكس جات عليكي يعني انا أسف طبعا  بس مقدرش اساعدك في حاجه
__
انا كدبت علي الضابط قولتله ان فيه واحد هددني بالقتل .. لكن مقولتش اسم كريمه عزيز مش عارفه ليه مقولتش كده لكن حسيت اني كنت خايفه مكنش قدامي حل غير اني اتصل بي عماد .. عماد بيفهم في شغل البرمجه والكومبيوتر والحاجات اللي زي دي
حكيت ليه كل اللي حصل ...  وقالي ابعتي الرقم ده ..وانا هشوفه .. وهرد عليكي بكره
دخلت نمت . بالعافيه... وانا بفكر ياتري مين ده وايه علاته بيا ..
_
صحيت علي الساعه 3 الفجر علي صوت تلفوني بيرن .كان عماد
رديت عليه _ الو
عماد يتكلم بنرة خوف وقلق _ الرقم ..! انا عرفت موقعه حاليا فين ؟
مريم _ بجد طيب فين !!؟
عماد _ حاليا هو فيه الشقه  عندك !!!؟
بصيت علي الباب من تحت لقيت ظل شخص واقف .. وكانت هنا الصدمه الكبيره 😱😱😱 
الجزء الثاني والاخير من القصه هتلاقوا هنا حالاااا بعد التعليق ب٢٠ ملصق وانضم هنا 😒👇👇👇👇
https://t.me/buzze24

Enregistrer un commentaire

0 Commentaires